Aire calent

Per fi me l’he comprat! Després de molt de temps pensant si ho havia de fer o no, decidir-me a favor, i pensar quin model era el més adient per començar, finalment vaig fer un cop de cap. Aquest és l’aparell.

100_2880

Una estació de soldadura d’aire calent! M’he decantat per un model 858D+ de la marca Atten. És un model barat, xinès i senzill, just el que necessito per començar a fer els primers passos en SMD (i no parlem de l’ús que li donaré recuperant components de les plaques que m’aporten les autòpsies). Jo tenia els meus dubtes sobre comprar un aparell tan senzill, però tenia molt clar que no era qüestió de gastar-se prop de 1000€ en una màquina tal com cal. Finalment, un video del gurú de l’electrònica Dave Jones em va acabar de convèncer. Llavors només va ser qüestió de buscar una mica per ebay, fins que vaig trobar el que em va semblar un preu prou bo i un proveïdor de confiança. El preu final va ser de 39,99$, amb unes despeses d’enviament de 25$ més. Al canvi del moment van ser 48,38€ en total. Tota una estació de soldadura d’aire calent per menys de 50€!

Després de dues setmanes d’espera que s’han fet llargues, per fi ha arribat. El que faré a continuació és un reportatge fotogràfic de com ha arribat, com es protegeix i presenta, quines peces porta, etc. El que es coneix amb el terme anglo-saxó de “unboxing”, és a dir, “treure de la caixa”.

100_2867 100_2868
100_2869

El paquet és aquest, tal com l’he recollit de l’oficina de correus (no hi cabia, a la bústia). Una vegada eliminat el paper kraft, hi ha una capa de manta de bombolles que protegeix la caixa de cartró. La caixa és blanca, de cartró gruixut i serigrafiada. Bona presentació, per tractar-se d’un model tan econòmic. Podeu veure que ha arribat il·lesa.

100_2870 100_2871

Quan obro la caixa em saluda el manual, que es troba damunt de tot. Per desgràcia, està escrit únicament en uns caràcters il·legibles per a la gran majoria dels occidentals com jo mateix. Un problema típic d’aquesta mena de compres.

100_2872

Sota una bona protecció d’escuma, podem veure totes les peces que formen l’estació. Les trec de la caixa, impacient. A sota hi ha una base de cartró que les aguanta al lloc i les acaba de protegir de més impactes produïts durant el transport.

100_2873 100_2874 100_2875

Aquí ho tenim tot, la pistola d’aire, el suport, els tres brocs de diferents mides, i l’estació, amb el controls. El suport de la pistola s’ha de collar a la pròpia estació; és molt senzill, només calen dos cargols que ja són al seu lloc. La pistola estava embolicada amb un cartró plegat, per més protecció.

100_2877

Ara que he collat el suport i he connectat el cable d’alimentació al darrere, l’aparell està llest per funcionar per primera vegada. Per provar-lo, li he posat el broc més prim, de moment.

100_2882

Així es veu per darrere. Hora d’endollar!

100_2881

Quan s’endolla no passa res, té un interruptor general al frontal. Apretant-lo, l’aparell es posa en mode “sleep”, com podeu veure al display. Realment fer-lo anar és molt fàcil, només cal aixecar la pistola del suport perquè comenci a bufar (tinc entès que hi ha un imant a la base). Llavors apareix la temperatura al display, que podem graduar amb els dos botons vermells, amunt i avall; durant aquesta operació, ens indica la temperatura que estem programant. Uns segons després torna a indicar la temperatura actual de l’aire. Finalment, el potenciòmetre negre regula el cabal, la quantitat d’aire que expulsa la pistola. És tant senzill de fer anar que quasi no importa que el manual sigui un jeroglífic.

Quan penges la pistola segueix bufant l’aire, però deixa de produïr escalfor, de manera que la temperatura baixa ràpidament (el display ens indica la temperatura actual, no la programada). Quan la temperatura arriba als 100ºC, la pistola deixa de bufar aire i torna al mode “sleep”.

100_2862

Per les primeres proves que he fet, realment funciona molt bé i és un aparell molt útil. Llàstima que la pasta de soldar que vaig demanar em va arribar seca! Hauré d’esperar uns dies per començar a provar de soldar components SMD. Mentrestant, em dedicaré a treure components de les plaques per a reciclar-los pel meu ús personal…

A vosaltres només us puc dir que sembla un aparell molt recomanable, està per veure si la durabilitat també és bona. I a la meva nova adquisició només li he de dir: benvinguda al talleret!

Deixa un comentari

