Una cosa útil (i molt senzilla)

La majoria de vegades publico entrades en aquest blog que la majoria de vosaltres deveu trobar inútils. Sí, ho sé, són només parides que faig per entretenir-me i passar-m’ho bé. D’altres vegades, molt poques, faig alguna cosa útil. Diuen que la necessitat és la mare de la inventiva, i això és el que ha passat en aquest cas.

Els que feu una mica d’esport a casa coincidireu amb mi que és terriblement avorrit. Jo de tant en tant pedalo amb una vella bici estàtica. De vegades em poso a escoltar música, però per poca estona que hi estigui sempre em sembla que estic perdent el temps. He provat llegir un llibre mentre pedalo, però és molt incòmode i ho acabo deixant; el mateix m’ha passat amb la tablet, em pensava que seria millor, però no. Ho he provat dues vegades i he acabat amb mal d’esquena totes dues. Aquest és el problema i ara és l’hora de resoldre’l.

No ha pas de ser tan difícil, fer un petit suport per posar la tablet, oi? M’ho he mirat una mica, he anat a buscar tot el que em feia falta i m’hi he posat. Cinc minuts després això és el que havia aconseguit.

bici 2
bici 1

Ja sé que no és massa elaborat, però aquesta és la gràcia: senzill i ràpid. Tot plegat només és un tall de perfil de PVC (plàstic) blanc en forma de “U” muntat damunt la cara superior del display. Hi he posat una mica d’adhesiu de doble cara perquè no pugui girar, ja que el perfil només s’aguanta collat amb un cargol que he recuperat d’alguna autòpsia (la cara no és plana, no hi podia posar dos cargols). Per acabar, he passat una mica de veta de roba entre els extrems del manillar. S’aguanta de la manera més fàcil: he tret els taps del tub (aquesta ha estat la part més difícil), hi he ficat una mica de veta a dins, i els he tornat a posar a cops de martell. He provat d’estirar-la, però ha quedat molt ben aguantada. Així no hi haurà perill que caigui la tablet enrera!

bici 3
bici 4

Ara això és el que veig quan m’assec al banc de tortures. A la primera sessió de prova el resultat ha estat excel·lent. La tablet ha quedat a l’alçada justa, és còmoda de fer servir i no es mou ni una mica amb les vibracions de les pedalades. Hi he estat més temps del que és normal (llegint hackaday l’estona passa millor) i no me n’he ressentit a l’esquena. Èxit total!

Us deixo un parell més de fotos perquè veieu el sistema de subjecció. Simplement, la tablet té el gruix perfecte per encaixar al perfil de PVC (crec que era de 10x10mm o 12x12mm) sense que aquest s’obri o pressioni l’aparell. Darrera, la cinta de roba evita que la tablet se’n vagi enrere. I res més, així de senzill.

bici 5
bici 6

Això ha estat tot per avui, aquesta vegada ha estat curt però espero que instructiu. Si us he donat una idea deixeu-me un comentari. Totes les fotos són al flickr, com sempre. Fins la propera!

Deixa un comentari

