El Talleret

Avui us vull presentar el talleret d’electrònica que m’he muntat al garatge. Tot i que és en un racó molt petit, i per tant l’espai és molt just, compleix de moment la seva missió i em va perfecte per tirar endavant tots aquests petits projectes que vaig fent quan tinc una mica de temps.

Primer us explicaré com l’he fet i després passaré a detallar tot el que hi tinc i com ho tinc organitzat. És molt possible que no us importi en absolut, però li puc donar alguna bona idea a algú per organitzar-se i amb això en tinc prou; a més, n’estic prou orgullós com per ensenyar-ho a tothom com a únic motiu.

vista general

La part principal és la taula, feta a mida per encabir-la al raconet que us he comentat sense malgastar ni un centímetre. L’he fet tot reciclant un vell armari que ja no tenia cap utilitat, un escriptori d’ordinador que havia fet servir fa molts anys i que havia estat substituït per un de metàl·lic més útil i bonic, i un parell de planxes de fusta de melamina que ja no sé d’on havien sortit, i que guardava per una ocasió com aquesta. (Com ja sabeu, sóc més partidari de reciclar trastos que de comprar coses noves, així el pressupost es redueix dràsticament!).

He tallat l’armari a l’alçada d’una taula normal, mantenint el suport pels dos calaixos i el prestatge l’he afegit, collant-lo amb cargols al seu lloc. Ho he fet amb la serra de calar, que és l’eina principal d’aquesta operació. També he tallat a mida els plafons de melamina blanca per fer la part superior en angle i els he cantejat. Les peces de l’escriptori vell, que fan de suport, les he unit a la part superior amb escaires metàl·lics que ja tenia. I llavors he reaprofitat la fusta amb carrils pel teclat i el ratolí tot descollant els carrils del seu lloc original i collant-los al nou escriptori.

Una vegada assegurada l’estabilitat i la planitud de la taula, que són molt bones, passo a fer les instal·lacions elèctriques. Necessitaré un PC (per consultar datasheets, programar micros, escriure el software, etc.), per tant hauran de passar cables per tot arreu. He de portar electricitat a aquest racó, i omplir la taula de bases d’endolls (mai n’hi ha prou, entre font d’alimentació, osciloscopi, ordinador, soldador, etc.). He passat un tub de PVC des de la caixa més propera i he posat bases que ja tenia per tota la taula. També he aprofitat el tub per passar xarxa ethernet cap al PC, per si em fa falta, tot i que hi puc posar xarxa inhalàmbrica, també. He muntat una vella làmpada flexo a la part superior, al costat d’una de les bases, i també l’ha cablejat. El que més m’agrada és que va tot a una sola base que hi ha oculta sota la taula; així amb un sol interruptor ho tanco tot, i no em deixaré el soldador ni res endollat tota la nit. Per cert, l’ordinador també l’he muntat amb peces que tenia d’aquí i d’allà; evidentment el resultat no és molt potent, però és suficient pel que us he dit que vull fer.

talleret 01 talleret 02

M’entre instal·lo el sistema operatiu i tot el software que em fa falta al PC, aprofito per pintar les parets d’aquest racó, que estava molt brut; he triat un color no molt habitual, però que m’agrada, vermell! Poso la taula a lloc i provo l’ergonomia amb la cadira. Situo el PC sota la taula, passo tots els cables, i els fixo per l’interior de tota la taula, sense que es vegin. Perfecte! Ara seguim amb la resta…

Damunt la taula he posat un prestatge per tenir tots els components a mà, un plafó de fusta amb les eines, i un plafó de suro per penjar-hi fulls que hagi de consultar sovint. També he penjat una vella prestatgeria de metall amb calaixets de plàstic on guardo els components reciclats (fruit de les meves autòpsies) i he situat una colla de capses de sabates amb altres peces i kits.

El prestatge que us deia també l’he fet jo a mida, i m’ha costat unes quantes hores, sobretot pintar-lo i collar-hi tota una colla d’angles d’alumini que he tallat per fer de suport de les caixes de plàstic on guardo els components. Moltes ja les tenia, però he aprofitat que ara tinc més espai per comprar-ne més i redistribuïr millor els components. Com que tinc intenció d’anar-ne comprant més cada vegada (sempre en tens molts però mai el que et fa falta pel projecte que vols fer), necessitaré espai i organització. També hi he penjat unes quantes safates de plàstic, que són perfectes per projectes a mitges i peces reutilitzades o per arreglar; per posar-les a lloc he enganxat perfils de plàstic tallats, un truc que us recomano per la seva senzillesa i resultat. Les safates són dels xinos i dels suecs.

talleret 03

El plafó de les eines no té cap secret, una U d’alumini amb forats pels tornavisos, uns talls de canal d’organitzar cables per penjar-hi això, cables, i molts claus distribuïts a l’altzar per penjar totes les altres eines. Crec que ha quedat molt bé, ara que m’ho miro. A més, estant assegut ho tinc tot a mà.

talleret 04

L’espai que tinc entre jo i el monitor és pel que estic fent, i a l’esquerra (ja heu vist que la taula té forma de L) hi tinc peces, kits, i coses a mitges (està ple, evidentment!). Als calaixos hi tinc material d’oficina i les eines que no puc penjar. Al prestatge de baix hi ha manuals, llibres, i apunts, i al de sobre l’osciloscopi i la font. El PC està a baix, al costat dels calaixos i dels meus peus quan estic assegut. Al costat del monitor, un petit reguitzell de material d’escriptura bàsic, i a l’altre costat, un dels meus ídols, en “suprunaman”; el món necessita més herois com ell!

En fi, espero que us agradi, i que us doni alguna idea. Disfruteu les fotos i no us oblideu de fer-me comentaris, crítiques, i suggerències.

Fotos al flickr, és clar.

Deixa un comentari

